Brev:
Start med fast føde
4. maj 2018
Alder:
6 mdr.
Start med fast føde
Hej Helen.
Vi har en dejlig søn på næsten 6 måneder som vi startet at give fast føde for ca 1,5 uge siden. Den første uge gav vi kun grød og derefter suppleret vi med et måltid kartoffel-/grønsagsmos. Han er rigtig glad for maden og slurper det i sig så godt han kan.
Grøden vi giver er færdigprodukt fra Arla som kun skal tilsættes vand. Er dette ok at give, eller er det nogle fordeler med at lave grøden helt fra bunden?
Hvis man laver grød fra bunden, kan den opbevares i køleskab en dag eller to?
Jeg har lavet grønsagsmos som jeg fryser ned i portioner, kan denne evt også holde et par dage i køleskab?
Min søn er blevet lidt forstoppet efter opstart. Er det nogle grønsager, meltyper etc jeg skal undgå eller vælge for at lindre dette problem?
Jeg har givet to forskellige grødtyber og lavet mos med gulrødder og pastinak. Hvor længe bør der gå imellem at man introducerer noget nyt?
Glæder mig til svar på ovenstående.
Med venlig hilsen
Sarah